Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Menu
06.02.2024

Вперше після Японії симфонічний оркестр НФУ виступить на домашній сцені

Програма першого післягастрольного виступу оркестру під орудою дириґента Віктора Олійника, – відзначиться полістилістикою та різнонаціональним колоритом: данський композитор Нільс Гаде надихався шотландсько-ірландськими віршами Оссіана, українець Борис Лятошинський звернувся до польської теми в баладі «Гражина», Джордж Гершвін передав музичну мандрівку американця Парижем, а британець Ендрю Веббер взагалі відобразив світ життя котів за законами американського мюзиклу.

Відкриє програму увертюра одного із найвпливовіших данських музикантів XIX століття – Нільса Гаде. Він був композитором, диригентом, скрипалем, органістом та знаним педагогом. Свою кар'єру він розпочав як скрипаль Королівського данського оркестру, а європейський прорив як композитор здійснив у 24-річному віці 1841 року з фантазійною увертюрою «Efterklange af Ossian» («Відлуння Оссіана»). Твір заснований на циклі віршів, які Джеймс Макферсон переклав з шотландської гельської мови. Перекладач переніс «місце дії» з шотландсько-ірландських островів на скандинавські, тому Оссіанські поеми розглядалися як нордичний еквівалент грецької «Іліади» і вплинули не тільки на поетів, а й на музикантів та художників.

Борис Лятошинський мав у своєму родоводі, окрім українських предків, також і предків-поляків. В останні роки життя він виявляв особливе зацікавлення польською культурою й традиціями. Першим великим симфонічним твором «на польські теми» в його доробку стала балада «Ґражина» для симфонічного оркестру (1955), навіяна поемою Адама Міцкевіча. В цьому опусі прородньо й яскраво виявлений романтичний характер симфонізму Лятошинського.

Оркестрова п'єса Джорджа Гершвіна, створена під впливом джазу і вперше виконана 1928 року у Нью-йоркському філармонійному товаристві під керівництвом Уолтера Дамроша. Вона була натхнена часом, проведеним Гершвіном у Парижі, та передає враження від визначних пам'яток та енергії французької столиці 1920-х років. Привід для захоплення митець знаходить навіть в просто паризьких вулицях з їх метушнею, гудками таксомоторів, ошатним натовпом, безпосередньою реакцією парижан на будь-який жарт.

Бродвейські «Коти» Ендорю Ллойда Веббера є одним з найвідоміших у світі мюзиклів – після прем’єри в Нью-Йорку постановка не сходила зі сцени впродовж 10 років, а за майже тридцятирічну історію виставу побачили майже 80 мільйонів глядачів. Та і як може бути інакше, коли головними героями стали одні з найулюбленіших домашніх друзів?!

За додатковою інформацією, акредитацією, організацією інтерв’ю, запрошення у прямі ефіри / записи, включення через месенджери соцмереж, – звертайтеся до керівниці комунікаційного відділу НФУ Ольги Стельмашевської: +380672388185

Джерело: day.kyiv.ua

Стрічка новин
2024 © Український Музичний Світ
RADIO
Solomiya