Відома піаністка, уродженка України Наталія Пасічник додала своє ім’я та бачення до видатного списку майстрів, що звертались до вічного фортепіанного шедевру Йоганна Себастьяна Баха “Добре темперований клавір”.
19 січня вийшов подвійний альбом “Переосмислення “Добре темперованого клавіру”, який став втіленням і підсумком багатьох років творчості піаністки.
“Її інтелектуальний і водночас духовний погляд на це питання, ймовірно, буде саме таким, яким передбачав композитор. Керуючись твердженням Баха про те, що кінцева мета музики – прославляти Бога та омолоджувати дух, Пасічник досліджує перетин божественного натхнення та людського існування. Результат – справжній tour de force сили та чутливості; раціональної прозорості, але з найніжнішим почуттям; припливу сили й могутності, але й безтурботної легкості. Тріумф”, – так характиризує доробок Navona Records, американський музичний лейбл, що випустив платівку.
Альбом складається з двох частин по 48 композицій. Перша частина записана у колаборації із Calmus Ensemble – одним із найуспішніших вокальних колективів Німеччини. Друга частина – виключно фортепіанна інтерпретація Баха.
“Це зовсім новий погляд на дуже відому річ. Я пропоную поціновувачам класичної музики фактично нові твори та нову аранжацію, яка має українське підґрунтя. Адже натхненням для мене була концепція українського музикознавця і композитора Болеслава Яворського”, – розповіла Пасічник.
“Переосмислення “Добре темперованого клавіру” вийшло на усіх основних музичних платформах: Spotify, Amazon Music, Apple Music, YouTube, Deezer, Tidal.
Довідка:
Наталія Пасічник – лауреат кількох міжнародних конкурсів піаністів, працює у Стокгольмі та концертує по всьому світу. Завдяки своїм глибоким інтелектуальним і творчим інтерпретаціям утвердила себе як одна з провідних піаністок Європи. Найбільший шведський журнал класичної музики OPUS magazine двічі (у 2014-му та 2022 роках) включав її до списку найвпливовіших культурних діячів Швеції.
Піаністка присвячує багато енергії розкриттю невідомого українського музичного скарбу для західної аудиторії. Пасічник виступає в Європі, США, Японії та Аргентині з провідними оркестрами, такими як Симфонічний оркестр Шведського радіо, Камерний оркестр Ковент-Гарден, Ельбська філармонія Laeiszhalle Hamburg, Orchester d'Auvergne, Львівський національний філармонічний оркестр, Краківський філармонічний оркестр та Познанський філармонічний оркестр. Піаністка працює з такими диригентами, як Крістофер Гоґвуд, Євгеній Свєтланов, Ар’є ван Бек, Яцек Каспшик, Марек Мос, Б. Томмі Андерссон, Роберт Штелі.
Пасічник має вчені ступені доктора мистецтва та доктора мистецтвознавства.
У 2014 році піаністка заснувала Український інститут у Швеції – платформу для зустрічей шведів та українців, що підвищує обізнаність про значущу спадщину та багате культурне життя України. Організація працює над зміцненням шведсько-українських культурних зв'язків. Значну частину своїх гонорарів Пасічник спрямовує на діяльність Інституту.