
У Національній опері України відбулася прем’єра останньої опери французького композитора Жака Оффенбаха «Казки Гофмана» (фр. Les contes d’Hoffmann).
Все своє творче життя Жак Оффенбах мріяв створити «серйозний твір», проте, знаходячись у полоні охочої до розваг мінливої паризької публіки, був змушений писати затребувані водевілі, музичні комедії, оперети. Наприкінці жовтня 2021 року на сцені Національної опери України відбулася прем’єра «Казок Гофмана» в концертному форматі й з того часу глядачі з нетерпінням очікували сценічну версію цієї опери. І ось нарешті довгоочікувана прем’єра!
Напередодні прем’єри відбулася зустріч представників ЗМІ з творцями цієї опери. Пропонуємо основне з їхніх виступів.
Петро Чуприна, генеральний директор-художній керівник Національної опери України:
«Вважаю цю прем’єру помітною подією в культурному житті не лише Києва, а й усієї України. Ми сподіваємося, що наша нова робота отримає високу оцінку театральної публіки».
Анатолій Солов’яненко, художній керівник опери Національної опери України:
«Головний диригент нашого театру Микола Дядюра розпочав роботу над музичним матеріалом цієї опери ще до ковіду. Ми вже кілька разів показували її в концертному виконанні. Дуже радий, що режисер Іван Уривський знайшов час і можливості долучитися до нашого проєкту. А головне, що він знайшов себе в оперному жанрі. Приємно згадати, що він мій колишній учень. Свого часу я викладав у нього режисуру музичного театру. Іван здійснив велику роботу на головній оперній сцені країни. Також хотілося б відзначити художника-постановника Петра Богомазова та художницю з костюмів Дарію Білу».
Іван Уривський, режисер-постановник:
«Для мене опера — це взагалі щось нове. Я лише вчуся це робити, допоки ще не розумію всіх нюансів. Колись мрів поставити тексти Гофмана на драматичній сцені. Але вийшло так, що потрапив до Національної опери України, аби поставити цю чудову музику. Дякую за запрошення і дякую команді, що ми разом збираємо цю велику історію».
Микола Дядюра, диригент-постановник:
«Ми лише частково виконали побажання режисера щодо скорочення опери. Особисто я вважаю, що текст композитора має бути представлений цілком. Відразу відчули розуміння музики Іваном Уривським. Тут дуже серйозний контраст. Всі три історії драматичні, у той же час в них немає ніякої трагедії. Люди виходять після вистави з натхненням від прослуховування такої прекрасної музики. Це дуже світлий матеріал. Ми з режисером розуміли один одного і сподіваюся, що глядач належним чином оцінить нашу роботу. Працюємо в екстримальних умовах війни. Проте театр зробив все для того, аби ця постановка відбулася».
Анжеліна Швачка (Нікляус, Муза):
«Зізнаюся, що я є прихильницею Івана Уривського, передивилася всі його вистави. Була в абсолютному захваті від „Конотопської відьми“. Мріяла, що ми попрацюємо разом і нарешті ця мрія здійснилася. Мій образ дуже цікавий, неоднозначний. Я жінка, яка виручає головного героя з усіх халеп. Напевне я є єдиним позитивним персонажем, який намагається всіх помирити».
Ольга Фомічова (Олімпія):
«Скажу чесно, що працювати було дуже складно. Багато завдань, складні вокальні партії, багато режисерських вимог. І ці вимоги від репетиції до репетиції трішки змінювалися. Приходили нові ідеї і до режисера, і до хореографа Ксенії Іваненко. Тут немає танцювальних номерів як таких, але є пластика і пластика достатньо складна. Вважаю, що ми повинні бути вдячними керівництву театру, що пішли на такий експеримент. І, звісно, вдячні нашим воїнам, завдяки яким змогли це зробити. У запропонованих обставинах завжди хочемо навчитися чогось нового. Це була суперцікава робота».
Автор: Едуард Овчаренко
Джерело: i-ua.tv