Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Menu
27.08.2025

Дні української музики у Варшаві-11. Фестиваль представить твори Миколи Лисенка, Мирослава Скорика і молодих композиторів

Твори сучасних українських композиторів, класична музика та хорові виконання прозвучать у програмі фестивалю «Дні української музики у Варшаві», який відбудеться з 7-го до 12 вересня вже водинадцяте.

У Концертній студії Польського радіо імені Вітольда Лютославського слухачам представлять три концерти.

«Сьогоднішня героїчна оборона України від російської агресії ще більше підкреслює важливість представлення українського культурного доробку», — наголошує організатор концертів Роман Ревакович, польсько-український композитор і диригент, очільник фонду Pro Musica Viva.

Тоді як метою країни-агресора є не лише захоплення більшої чи меншої території України, а знищення Української держави та українського народу з його культурою.

На перший концерт у рамках Днів української музики в неділю, 7 вересня, для всіх бажаючих вхід вільний. Прозвучать композиції, що репрезентують авангардний напрям в українській музиці. У програмі — твори композиторів різних поколінь.

Покоління 1950-х представляє Кармелла Цепколенко, яка репрезентує одеську композиторську школу. Середнє покоління — добре знані слухачам попередніх едицій фестивалю Золтан Алмаші та Богдан Сегін, які відтворюють львівську традицію. Молоді –Анна Аркушина, Марта Галаджун і Катерина Гривул, які родом із Західної України, а нині працюють у різних музичних центрах інших європейських країн.

Вокальний концерт у виконанні секстету proMODER відбудеться 9 вересня. У програмі звучатимуть «Супраські кантики» XVII століття та прем’єри нових творів українських композиторок Богдани Фроляк, Любові Сидоренко, Олени Ільницької та Ірини Блохіної, написаних на замовлення фонду Pro Musica Viva.

Давні дві шестиголосні та дві триголосні композиції з циклу «Супраські кантики» походять із монастиря у Супраслі, який протягом століть був одним з найважливіших духовних центрів східного християнства у Речі Посполитій.

З моменту заснування на початку XVI століття він був православним. У 1635 році перейшов до уніатів і протягом майже двох століть залишався у володінні ордену василіан.

Розташування на кордоні Королівства Польського та Литви, а також ключове значення Супрасля для розвитку християнської духовності, що випливало з активної діяльності цього центру, вплинули на музику, що там створювалася.

Твори українських композиторів звучатимуть у завершальному концерті фестивалю 12 вересня. Цікавими для слухачів стануть дві частини «Струнного квартету ре мінор» Миколи Лисенка, який був написаний у 1868 році, наприкінці навчання композитора у Карла Райнеке у Лейпцигу. Відвідувачі почують також «Мрії» Віктора Косенка — один із двох творів для скрипки та фортепіано op. 4 bis, складених у 1919 році.

У програмі представлять «Хорал» Ганни Гаврилець та «Місто Марії» — композицію Золтана Алмаші для струнного оркестру 2022 року, присвячену пам’яті трагедії українського міста Маріуполь, яке безжально нищили російські війська.

Прозвучить «Карпатська рапсодія» Мирослава Скорика, одного з провідних українських митців XX століття, який здобув славу як автор музики до легендарного фільму «Тіні забутих предків» Сергія Параджанова.

Виконавцями у концерті будуть Ольга Пасічник — польсько-українська солістка Польської королівської опери; українсько-польський скрипаль, лауреат численних міжнародних конкурсів Назар Плиска та камерний оркестр Поморської філармонії Capella Bydgostiensis. Диригуватиме Роман Ревакович.

Усі концерти транслюватимуть на каналі YouTube Фонду Pro Musica Viva. Його засновник Роман Ревакович, який має українське коріння, із 1998 року послідовно займається популяризацією української класичної музики у Польщі та польської — в Україні.

Першою масштабною подією фонду була організація у 1999 році у межах фестивалю сучасної музики «Контрасти» у Львові виконання твору польського композитора Кшиштофа Пендерецького Credo.

Саме тоді, у час активної співпраці Романа Реваковича з львівським музичним середовищем та представлення польської класичної музики і польських виконавців в Україні, у митця виникла ідея організації подібних заходів у Польщі, де слухачі могли б знайомитися з українською музикою. Так виникла ідея проведення Днів української музики у Варшаві.

Перший фестиваль відбувся у польській столиці у грудні 1999-го. Тоді твори українських композиторів прозвучали у Концертній студії Польського радіо імені Вітольда Лютославського, це одне з найкращих варшавських концертних приміщень.

Із 2019 року, коли Дні української музики у Варшаві було організовано вп?яте, фестиваль перейшов у режим щорічного заходу завдяки трирічним дотаціям від міста Варшава.

Джерело: umoloda.kiev.ua

Стрічка новин
2025 © Український Музичний Світ
General partner:
Opera World