У Страстний четвер, 17 квітня, Львівська національна філармонія скликає слухачів до Концертного залу Людкевича та на онлайн-трансляцію, щоб пройнятися величною музикою “Реквієма” Верді. Виконання буде присвячене всім загиблим під час російсько-української війни.
Спеціально для KyivDaily Дзвенислава Саф’ян порозмовляла з диригентом, який вкотре приїздить співпрацювати з Академічним симфонічним оркестром філармонії, про музичний, духовний і терапевтичний сенс цього концерту.
Як ви готуєтеся до виступу напередодні, які процеси відбуваються за лаштунками?
Я працюю з партитурою Верді вже майже дев’ять місяців. У Далласі, де я живу, незабаром після львівського концерту в мене буде ще один виступ цього твору. Я працював із хором, розбирав партії на фортепіано, аналізував музику. Також переглядаю інтерпретації інших диригентів. Але технічний аспект — знати, хто що грає і коли — це ж просто. Складніше зрозуміти глибину емоційного змісту твору й допомогти розкрити історію, яку розповідає Верді.
Верді вибудовує цей твір за принципом кола. Початок передбачає фінал, як у його операх. Він закладає музичні ідеї, які повністю розкриваються лише пізніше. Наприклад, твір починається в ля мінорі — трагічній тональності — і закінчується в до мажорі. Але це найсумніший до мажор, який ви коли-небудь чули. Є відчуття завершеності, але не тріумфу. Ця музика виснажує нас емоційно, залишаючи відчуття покори, а не перемоги. Це дуже точно відображає процес скорботи: врешті-решт, ми мусимо відпустити тих, кого оплакуємо.
На завершення, розкажіть про благодійний аспект цього концерту.
Так, я сподіваюся зібрати кошти для підтримки цього концерту й оркестру, щоб музика продовжувала звучати навіть у часи війни, тож поширюю онлайн-трансляцію серед своїх численних друзів. Навіть невеликі внески — $100, $50 — мають значення. Кожна пожертва допомагає зберігати мистецтво й підтримувати такі виступи.
Джерело: philharmonia.lviv.ua