Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Menu

Малий Дмитро Миколайович

1987

Малий Дмитро Миколайович, український композитор, піаніст, кандидат мистецтвознавства (2018), лауреат міжнародних композиторських конкурсів в Україні, США та Австрії, старший викладач кафедр «Теорії музики» (2020), «Композиції та
інструментування» (2021), концертмейстер кафедри сольного співу та оперної підготовки ХНУМ імені І. П. Котляревського (2020).
Коротка біографія. Малий Дмитро Миколайович, 1987 р.н., у 2012 р.
закінчив Харківський національний університет мистецтв
імені І. П. Котляревського за спеціальністю «Музичне мистецтво»: класи
«фортепіано» (клас професора В. М. Птушкіна), «композиція» (клас професора
В. С. Мужчиля); у 2018 р. Отримав диплом кандидата мистецтвознавства
(доктора філософії) (тема «Специфіка композиторського мислення у музиці
останньої треті ХХ – початку ХХІ століть», науковий керівник – доктор
мистецтв, профессор Л. В. Шаповалова).
З 2015 по 2020 роки працював у Китаї у міжнародних центрах музичного
мистецтва як викладач фортепіано, сольфеджіо, теорії музики та музичної
композиції.
З 2020 року працює у ХНУМ імені І. П. Котляревського на кафедрах
теорії музики, композиції та інструментування, сольного співу та оперної
підготовки.
2020 – член Ради молодих вчених.
2021 – голова Студентського наукового товариства.
У 2021 р. став володарем стипендії Президента України для молодих
письменників і митців у сфері музичного, театрального, образотворчого,
хореографічного, естрадно-циркового мистецтва та кіномистецтва.
КОМПОЗИТОРСЬКІ КОНКУРСИ
• 2019 – Переможець Composers Workshop у рамках міждународного
фестивалю тромбоністів «ITF-2019» Muncie, In, USA;
• 2020 – конкурс композиторів у галузі створення балетної та оперної музики
«Shid-opera» (за фінансової підтримки УКФ), м. Харків, переможець конкурсу
за Колискову (фольк-сцену) для голосу та камерного ансамблю на слова
Г.Матвєєвої та за оперу «Зелене коло» на дві дії та тринадцять сцен з
прологом та епілогом для шости солістів, двох хорів та симфонічного
оркестру. Лауреат.
• 2021 – Лауреат III ступеню конкурсу композиторів «Spheres of a Genius – A
Tribute to Leonard Bernstain», Відень, Австрія.
КОНЦЕРТА ДІЯЛЬНІСТЬ
(СОЛЬНА, КАМЕРНА – ФОРТЕПІАНО, КОМПОЗИТОРСЬКА):
• Міжнародний фестиваль сучасної музики (фортепіано, композиція) «МУЗИЧНІ
ПРЕМ’ЄРИ СЕЗОНУ»: Камерний концерт з творів композиторів Харкова (28.5.12).
(Концертний зал Національної спілки композиторів України. Київ, 22 - 31.5.2012.)
• Міжнародний фестиваль гітарного мистецтва до юбілею В.Доценка: «Концерты для
гитары с оркестром»: Д.Малий. Концертіно для гітари та оркестру (вик.: Ф.Бернат,
Венгрія), (ХНУМ ім.І.П.Котляреввського. Харків, 8.2.2013).
• Перший міжнародний фестиваль сучасної музики «Kharkiv contemporary». «Чини
ангельські» у 3х частинах для симфонічного оркестру (Харківська обласна філармонія.
Харків, 23.05.2013)
• Різдвяна меса для дитячого хору, солістів, струнного квартету та органу (Собор Успіння
Пресвятої Діви Марії, Харків, 25.12.2014)
• Концерт хору Весняні голоси. «Gloria» та «Agnus dei» для дитячого хору, сопрано та
фортепіано (ХНУМ ім.І.П.Котляреввського. Харків, 1.06.2017).
• Сольний концерт Д.Малого (фортепіано). (Sinohorn Music. Нанкін, Китай, 17.03.2019).
• Концерт з творів переможців Composers Workshop. New Solos Recital. «Скоморохи»
(трагікомічна сцена) для тромбону (Дебра Скотт, США) та фортепіано (Хонако ЯмагатаГрінберг, Японія-США) (Ball State University. Мансі, IN, 13.7.2019).
• Концерт фортепіанного ансамблю у складі Дмитра Малого та Оксани Строян (Sinohorn
Music. Нанкін, Китай, 29.12.2020).
• Концерт класу композиції Дмитра Малого. (Sinohorn Music. Нанкін, Китай, 30.12.2019).
• Сольний концерт Дебри Скотт (тромбон) в Університеті Стефан Т. Остін (Техас, США):
твір Дмитра Малого «Скоморохи» (трагікомічна сцена) для тромбону (Дебра Скотт) та
фортепіано (Томас Ніксон), 20.2.2020.
• «Fresh Ukrainian» – цикл з трьох концертів Схід опера Ensamble на сцені Харківської
національної опери (соліст ансамблю, композитор). Харків, (2.08; 20.08; 8.10.2020).
• Концерт вокального ансамблю класу Г.Помпеєвої, концертмейстер – Д.Малий (ХНУМ
ім.І.П.Котляреввського. Харків, 3.6.2021).
ОРИГІНАЛЬНІ ТВОРИ (КОМПОЗИЦІЯ):
Твори для симфонічного оркестру: «Чини ангельські» (2012); «У китайському
дусі» (2019); Концерт (присв. Л.Бернстайну) (2021); Концертна увертюра
«Земля предків» (2021).
Інструментальні твори: «Біг» – рондо-перформанс для фп з орк. (2010);
Концертіно для гітари з орк. (2013).
Сценічні твори: «Зелене коло» – опера у 2х діях, 13 сценах з прологом та
епілогом на лібрето Юліти Ран (2020).
Камерні твори: «Гефсіманське моління» – пасакалія для 4-х гітар (2014) (версія
для органу-соло – 2021); Трагікомічна сцена «Скоморохи» для тромбону та фп.
(2019); Вокаліз для скр. та фп. (2019); «Звукові гравюри» у 4х частинах для фл.,
кл. та фп. (2020); Хоральні варіації для кам. анс. (2020)
Вокально-інструментальні твори: Різдвяна меса у 5 частинах для солістів, хору
та кам. анс. (2014); Ave Regina Caelorum для хору та фп. (2020); «Моя Земля» –
вокально-сценічне дійство для солістів, хору, сопілки та фп. на вір. Г.Бєляєва
(2020); Колискова (фолк-сцена) для меццо-сопрано та кам.анс. на вір.
Г.Матвєєвої (2020)
Твори для фортепіано та фортепіанні ансамблі: Три альбому для фп. (2015).
Обробки китайських пісень для 2-х фп. (2019); Passacaglia della Vita для 2-х фп
(2019); «Гравюри» у 4-х частинах для фп. (2021)
НАУКОВІ ПРАЦІ
Дисертація:
Специфіка композиторського мислення в музиці останньої третини ХХ –
початку ХХІ століть : дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03. Харків, 2018.
218 с.
Публікації у фахових виданнях, затверджених МОН України.
• Проблема соотношения вертикали и горизонтали в Пятой симфонии Галины Уствольской
(опыт встречи с музыкально-теоретической концепцией Т. С. Кравцова). Проблеми
взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Вип. 39: На честь Тараса
Кравцова (до 90-ліття): зб. наук. ст. / Харк. нац. ун-т мистецтв імені І.П.Котляревського;
ред.-упоряд. Г.Ганзбург. Харків: Вид-во ТОВ «С.А.М.», 2014. С. 159-170.
• Концертино для гитары с оркестром: композиторский автокомментарий. Проблеми
взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. ред.-упоряд. проф.
Л.В.Шаповалова. Харків, 2014. Вип. 40. С. 214-227.
• “Perpetuum mobile” by V. Muzhchyl as an example of conceptualism in music at the beginning
of XXI century [“Perpetuum mobile” В. Мужчиля як зразок концептуалізму в музиці початку
ХХІ століття]. Вісник національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. ж.
Київ: Міленіум, 2017. № 4. С. 260-265.
• Композиторское мышление в аспекте взаимообусловленности мировоззрения и техники
письма (на примере творчества композиторов второй половины ХХ столетия). Вісник
Харківскої державної академії дизайну і мистецтв. Харків, 2017. № 6. С. 118-125.
• «Guero» для рояля Х. Лахенмана: семантика исполнительского приёма. Проблеми
взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Харк. нац. ун-т мистецтв
імені І.П.Котляревського; ред.-упоряд. проф. Л. В. Шаповалова. Харків: Вид-во ТОВ «С.
А. М.», 2018. Вип. 48. С. 116-129.
• Техніка письма як складова композиційного процесу (на прикладі творчої практики другої
половини ХХ–ХХІ століть). Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і
практики освіти. Харк. нац. ун-т мистецтв імені І.П.Котляревського; ред.-упоряд. Г. С.
Савченко; Л. В. Русакова. Харків: ХНУМ, 2021. Вип. 59. С. 117-130.
• Творчий практикум у навчальному курсі «Гармонія» для студентів виконавських
спеціалізацій: мета, заввдання, перспективи. Музика у системі мистецької освіти:
взаємини та протидії: матеріали Всеукраїнського науковво-педагогічного підвищення
кваліфікації у галузі мистецтвознавства, музикознавства, музичної педаагогіки, м.Одеса,
15 березня – 23 квітня 2021 р. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – С.140-144.
ЛІТЕРАТУРА:
• Зелене коло. Сучасна камерна опера. (Не)секретні секрети, перша музично-театральна
резиденція Cхід Opera, 2020.
• Бесіда сьома. Композитор Дмитро Малий / Колискова ХХІ століття – що тебе заколисує? /
мистецький нон-фіншн // Центр сучасного мистецтва «Нова сцена» / авторка та
укладачка Наталка Маринчак. – Харків: ФОП Леонова Анастасія Романівна, 2020. – С.60-
63.
• Дмитро Малий. Колискова для мецо-сопрано та камерного ансамблю на слова Г.Матвєєвої
/ Колискові ХХІ століття Vol.1: Партитури // Центр сучасного мистецтва «Нова сцена» /
упорядник – Сергій Горкуша. – Харків: ФОП Леонова Анастасія Романівна, 2020. – С.24-
41.
ІНШІ ДОСЯГНЕНЯ:
• Участь у міжнародній науковій конференції «Music personalities of the 21st century. A
tribute to the birth anniversaries of two outstanding composers – 95th anniversary of Galina
Ustvolskaya and 75th anniversary of Boris Tishchenko». 28.02.2014. Російський державний
педагогічний університет им. А.І.Герцена. Інститут музики, театру та хореографії. СанктПетербург, 2014.
• Диплом резидента першої української музично-театральної резиденції «Shid-opera» за
результатами спільної творчої роботи у команді над створенням сучасного національного
продукту в галузі музичного театру, підтверджує проходження циклу лекцій та семінарів
від тьюторів, м. Харьков (2020);
• Член оргкомітету VI Всеукраїнського конкурсу з теорії музики імені Т.С.Кравцова (ХНУМ
імені І. П. Котляревського, 2021);
• Член оргкомітету міжнародної конференції студентів та аспірантів «Мистецтво та шляхи
його осмислення в дослідженнях молодих науковців» (ХНУМ імені І. П. Котляревського,
2021);
• Учасник проєкту «Opera UA 2021» (Харків).

2024 © Український Музичний Світ
RADIO
Solomiya