Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Menu

Івлєв Трохим Васильович

1880-1958?

Український актор і співак (баритон, бас). Відомий за виступами в Театрі Руської Бесіди (1910) і Театрі Миколи Садовського (1911–1919).

Життєпис

Артистичну діяльність розпочав у трупах Д. Гайдамаки і М. Ярошенка.

На запрошення Й. Стадника, який приїздив до Києва у пошуках наддріпрянських акторів для трупи театру «Руська бесіда» у 1910 році Трохим Івлєв переїхав до Львова.Там він став досить популярним. Американський адвокат українського походження Зенон Нижанківський, який у 1910 навчався у Дрогобицькій гімназії ім. Франца Йосифа І, і бував на спектаклях Руського театру згадував: «на короткий час появився на театральному небокраї блискучий метеор — Трофим Івлів (бас-баритон). Його креація Мефіста в опері „Фавст“ просто зелектризувала публіку драматичною експресією і вокальною майстерністю.»

Та вже у 1911 він дебютує у Києві в Театрі Миколи Садовського в партії Стольника («Галька» С. Монюшка). Виступ був настільки вдалим, що всі вітали М. Садовського з цінним поповненням трупи.

Про роботу Трохима Івлєва у Садовського Василь Василько згадував наступне: «Співак — бас дуже широкого діапазону, великої сили й приємного тембру… Співав і баритонні партії… Його найкращою роллю був Халява („Вій“) — глибокохудожній гоголівський тип „богослова“, а також Голова в „Утопленій“ М. Лисенка. Іноді грав і драматичні ролі, наприклад, Козака-бандуриста у п'єсі Б. Грінченка „Серед бурі“, Хмари у „Мазепі“ Ю. Словацького.».

У січні 1919 М. Садовський вирішив покинути Київ і виїхати до Вінниці, де тимчасово перебувала Директорія УНР. Разом з ним серед інших акторів виїхав і Трохим Івлєв.

У 1920–1923 виступав у Вінницькому музично-драматичному театрі, згодом у Харківському пересувному театрі.

У 1923–1933 — актор Артемівського українського музично-драматичного театру ім. Артема на Донеччині.
Особисте життя

Дружина Тетяна Івлєва — українська актриса, працювала в Театрі Миколи Садовського хористкою, згодом перейшла на ролі травесті: Матюша («Суєта» І. Карпенка-Карого), Мацюсь («Зачароване коло» Л. Риделя), Мишко («Ревізор» М. Гоголя) та ін. Залишились її спогади про Трохима Васильовича.
Ролі

Стольник («Галька» С. Монюшка) — дебютна роль в Театрі М. Садовського (1911)
Абдула Бакі («Бранка Роксолана» Д. Січинського) — перший виконавець (1912)
Халява («Вій» М. Гоголя) — його найкраща роль
Мельник («Казка старого млина» С. Черкасенка) (1914)
Є. Онєгін (однойменна опера П. Чайковського)
Султан («Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського)
Іван («Катерина» М. Аркаса)
Еней («Енеїда» М. Лисенка)
Голова («Утоплена» М. Лисенка)
Крушина («Продана наречена» Б. Сметани)
Козак-бандурист («Серед бурі» Б. Грінченка)
Хмара («Мазепа» Ю. Словацького)
Маркіз («Корневільські дзвони» Р. Планкетта)
Панько («Сорочинський ярмарок» М. Мусоргського)

2024 © Український Музичний Світ
RADIO
Solomiya