Menu
Menu

Деменко Борис Вадимович

1941

Борис Вадимович Деменко (нар. 20 квітня 1941, м. Львів) — піаніст, музикознавець, педагог, доктор мистецтвознавства (1997). Професор (2000). Член НСКУ (1991). Голова правління Музфонду України (1994—96).

Навчався у Київській консерваторії (клас фортепіано В. Нільсена, В. Топіліна, В. Воробйова, А. Лисенко, 1960—65), в аспірантурі при Московському музично-педагогічному інституті імені Гнєсіних (керівник Ю. Рагс, 1975—79), Закінчив докторантуру при ІМФЕ (науковий консультант О. Костюк, 1993—96). Як піаніст Деменко — представник «стилю аналітичного експресіонізму» (В. Сильвестров), виконав усі твори для фортепіано Б. Лятошинського, перший виконавець окремих творів для фортепіано Б. Буєвського, В. Годзяцького, Л. Грабовського, В. Губи, В. Загорцева, Ю. Іщенка, В. Сильвестрова, П. Соловкіна, Є. Станковича, В. Філіпенка, Л. Піпкова та ін. Має записи на Українському радіо.

Брав участь у фільмі «Зі стежок на шлях широкий» (до 150-річчя від дня народження М. Лисенка, режисер Ю. Суярко); «Б. М. Лятошинський» (до 100-річчя від дня народження, режисер В. Скворцов).

Викладач Харківського інституту мистецтв (1965), Київського педагогічного інституту (1967-1970), Київського інституту культури (з 1970). 1994—1997 — завідувач відділу мистецько-естетичних проблем культури Науково-дослідного центру інституту культури. Від 1998 — професор кафедри фортепіано, з 2001 — професор кафедри теорії музики й музичного виховання. Записав до фондів Українського радіо цикл Л. Піпкова «Весняні мотиви», шістнадцять метроритмічних п'єс, ор. 78.

Дискографія
Зовнішні відеофайли
Б.Лятошинський. Три прелюдії op.38 у виконанні Б. Деменка
CD — «Borys Lyatoshynsky, Vol. 2: Complete piano S» — TNC CD Н1430/ tnc recordings, USA;
«Борис Лятошинський: Твори для фортепіано. Виконує Борис Деменко». — ТВЕ—025-02. — 2005, НРУ.
Літературні твори
Кандидатська дисертація «Вопросы полиритмики в теории и практике музыкального искусства (фортепианно-исполнительский аспект)» (К., 1983);
Докторська дисертація «Специфікація категорії часу в поняттях музичної науки» (К., 1997);
Полиритмика. — К., 1988;
Методичні поради до самостійного вивчення фортепіано творів радянських композиторів. — Вип. 9: Литовська РСР. — К, 1986. — Ч. 1 (у співавт.); 1987. — Ч. 2;
Методичні поради до самостійного вивчення фортепіано творів Я. Гаршьча. — К., 1987;
Рекомендована література з курсу фортепіано. — К., 1990;
Робота піаніста над поліритмічними труднощами // Питання фортепіанної педагогіки. — К., 1981;
Ритміка в жанрах болгарської музики // Укр. муз-во. — К., 1991. — Вип. 26;
М. В. Лисенко: становлення національної музичної самосвідомості в Україні // Питання культурології. — К., 1993. — Вип. 12;
історія української культури і кардинальні питання її наукового висвітлення II Питання культурології. — К., 1994. — Вип. 13. — Ч. 1;
Етномонізм духовних засад української культури у формуванні національної музичної самосвідомості // 36. наук, праць. — К., 1994;
Проблема часу в інтерпретації творів Б. Лятошинського // Музичний світ Бориса Лятошинського. — К., 1995;

X
Menu
2024 © Ukrainian Musical World
General partner:
Opera World