Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Menu
17.11.2023

23 листопада Маестро Віктор Плоскіна вперше диригуватиме «Київською камератою» на сцені Національної філармонії України

«Київська камерата» під орудою диригента Віктора Плоскіни (до речі, вперше!) об’єднає в одному концерті твори німецького класика Йоганнеса Брамса, рідко виконуваного у нас аргентинського композитора ХХ століття Альберто Гінастери та сучасного українського композитора Золтана Алмаші.

Маестро Віктор Плоскіна: «Зараз хтось може сидіти та сушити мозок, а чому той чи той композитор написав щось незвичне, як от, наприклад, Серенада № 1 ре мажор Йоганнеса Брамса, яку ми виконаємо з Національним ансамблем солістів «Київська камера та». Але трохи розібравшись, стає зрозуміло, що життя є життя й композитор, зазвичай, просто мав обмежені можливості. Той самий Брамс: не мав на той час повноцінних можливостей для виконання – написав Серенаду для нонету. Цей твір став його музичною лабораторією, в якій він готувався до написання власної симфонічної музики. Люблю Брамса – це великий композитор, винахідник, що творив дива, і згадана «Серенада» – яскравий тому доказ.

Мій дорогий Золтан Алмаші має глибоку австро-угорську-закарпатську традицію, настільки масштабну, що і сам того не усвідомлює. Я взагалі не міг зрозуміти, яким чином він поєднує гобой та віолончель, а тепер ми граємо Кончерто гроссо № 3 для гобоя і віолончелі з оркестром цього видатного композитора.

Що ж стосується Концерту для струнних аргентинського авангардиста, неофольклориста, космополіта і одного з яскравих представників «культурної дипломатії» в музиці, – Альберто Гінастера, це музика – суцільне бажання, пристрасть, чорний гіркий шоколад та терпке вино, почуття, як кажуть, на розрив аорти. Чесно скажу: якби я не диригував цією програмою, із задоволенням прийшов би сам на цей концерт».

Центром програми стане Concerto grosso Золтана Алмаші для гобоя й віолончелі, де солістами виступлять Уляна Макєєва та автор твору.

«Цей твір я написав у 2001 році, – розповідає композитор. – На той час я вже закріпився у складі «Київської камерати», і відчув себе Вівальді, або Гайдном. Я, звісно, жартую, але доля правди в цьому є – я писав в основному для «Камерати», виходячи з особливостей цього колективу. Звернення до жанру concerto grosso було дуже логічним. Адже «Київська камерата» офіційно називається Національним ансамблем солістів. А що таке concerto grosso, як не музика для «ансамблю солістів»? Таким чином, виникло concerto grosso n.3, написане на замовлення видатного нашого гобоїста Богдана Галасюка. Йому воно й присвячене. Потім я написав Concerto grosso n.4 «Пори року», щоб вже ні у кого сумнівів не виникало, що я «український Вівальді» та ще й Гайдн навздогін! П'яте concerto grosso ще зріє! А де перше, ви спитаєте? А це таємниця, покрита темрявою».

Джерело: day.kyiv.ua

Стрічка новин
2024 © Український Музичний Світ
Генеральний партнер:
Opera World